+++ PROMOCJA PRZEDŁUŻONA: 15 lat rabatu jubileuszowego TOPREGAL również w maju: 15% więcej - możliwość zaoszczędzenia nawet 58%! +++

Produkty

OWH

Ogólne warunki sprzedaży i dostaw firmy TOPREGAL GmbH


§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Wszystkie dostawy, sprzedaż i oferty Topregal GmbH (dalej: "my, "nas" lub "TOPREGAL") odbywają się wyłącznie na podstawie niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży i Dostawy ("OWH"). Nasze OWH obowiązują również dla wszystkich przyszłych stosunków handlowych z klientem, nawet jeśli nie zostały one ponownie wyraźnie uzgodnione.

  2. Niniejszym odrzucamy wszelkie ogólne warunki klienta, które są sprzeczne z naszymi OWU lub je uzupełniają. Nasze OWH obowiązują również wtedy, gdy realizujemy dostawę bez zastrzeżeń znając warunki klienta, które są sprzeczne lub odbiegają od naszych OWH.

  3. Oferty i usługi TOPREGAL są skierowane wyłącznie do przedsiębiorców w rozumieniu § 14 niemieckiego kodeksu cywilnego (BGB), osób prawnych prawa publicznego i funduszy specjalnych prawa publicznego, ale nie do konsumentów. Ogólne warunki obowiązują wyłącznie dla wyżej wymienionej grupy docelowej. Nasze towary i produkty nie są przeznaczone do bezpośredniej lub pośredniej odsprzedaży konsumentowi.

  4. Umowy lub dodatki odbiegające od niniejszych OWH mają zastosowanie tylko w przypadku indywidualnego porozumienia, które musi być udowodnione przez stronę umowy powołującą się na umowę odbiegającą. Porozumienia zawarte przed lub w trakcie zawierania umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnej.


§ 2 Oferta i zawarcie umowy, opłaty za odstąpienie od umowy, zwroty

  1. Nasze oferty mogą ulec zmianie i są niewiążące; dopiero zamówienie przez klienta uważa się za wiążącą ofertę umowy, którą możemy przyjąć w ciągu 10 dni roboczych. Wszystkie zamówienia wymagają naszej pisemnej akceptacji, która może być dokonana również za pośrednictwem faksu lub poczty elektronicznej, lub dorozumianej akceptacji poprzez dostawę towaru. Jeżeli w ofercie chcemy odstąpić od tej zasady niewiążącego charakteru, to wyraźnie oznaczymy naszą ofertę jako wiążącą.

    Wszelkie informacje i porady udzielane przez pracowników TOPREGAL telefonicznie są wiążące tylko wtedy, gdy zostaną potwierdzone w formie pisemnej lub tekstowej.

  2. W przypadku, gdy klient anuluje zamówienie lub zwróci towar po zawarciu umowy bez spełnienia przesłanek ustawowego lub umownie uzgodnionego prawa do odstąpienia od umowy lub innego prawa do rozwiązania, będziemy uprawnieni do żądania 20% całkowitej wartości zamówienia netto (bez kosztów wysyłki) danego towaru jako odszkodowania umownego.

    To samo dotyczy sytuacji, w której klient, bez zaistnienia przesłanek ustawowego lub umownie uzgodnionego prawa do odstąpienia od umowy lub innego prawa do rozwiązania, nie zapłaci zaliczki w ciągu 14 dni od otrzymania wezwania do zapłaty, a my w związku z tym anulujemy zamówienie.

    Klient ma prawo udowodnić nam, że w wyniku odstąpienia od umowy lub zwrotu nie ponieśliśmy żadnej szkody lub ponieśliśmy ją w znacznie niższej wysokości. Ewentualne roszczenia odszkodowawcze z naszej strony o odszkodowanie za wyższe szkody pozostają nienaruszone. Na poczet tego zalicza się kwotę kary umownej.

  3. W przypadku wysyłki zwrotnej w geście dobrej woli, klient zobowiązany jest do bezpiecznego zapakowania wysyłanego towaru przed ewentualnymi uszkodzeniami w transporcie oraz udokumentowania wszelkich wcześniejszych uszkodzeń. Klient jest odpowiedzialny za zwrot towaru w idealnym stanie. Przejście ryzyka z klienta na nas następuje w momencie przyjęcia zwrotu do naszego magazynu. Klient ponosi koszty przesyłki zwrotnej. § 2 ust. 2 stosuje się w całości.


§ 3 Ceny, płatności, ograniczenia dotyczące kompensacji

  1. Wszystkie ceny są cenami netto bez podatku VAT, który Kupujący musi dodatkowo zapłacić według odpowiedniej ustawowej stawki. Potrącenie rabatu wymaga wyraźnej umowy pisemnej.

  2. Bez wyraźnego uzgodnienia inaczej, nasze ceny obowiązują jako ceny ex works (EXW/ Ex Works zgodnie z Incoterms 2020) naszego magazynu wymienionego w potwierdzeniu zamówienia.

  3. Koszty wysyłki do krajów innych niż Niemcy są wyświetlane podczas procesu zamawiania lub są uzgadniane osobno (więcej informacji: link Service_Shipping). Pobieramy dodatkową opłatę za wysyłkę na wyspy poza Niemcami (więcej informacji: Informacje o wysyłce). Pobieramy dodatkową opłatę za wysyłkę na wyspy poza Niemcami (bez połączeń drogowych) i do stacji górskich poza Niemcami. TOPREGAL nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów importu do krajów spoza UE.

  4. Cena zakupu oraz opłaty za usługi dodatkowe są wymagalne do zapłaty niezwłocznie po zawarciu umowy, z zastrzeżeniem odmiennych ustaleń.

  5. Potrącenie z wierzytelnościami TOPREGAL jest dopuszczalne tylko w przypadku wierzytelności majątkowych, które są bezsporne lub zostały prawomocnie stwierdzone. Wykonanie prawa zatrzymania przez klienta jest dopuszczalne tylko ze względu na roszczenia, które wynikają z tego samego stosunku umownego.


§ 4 Samodzielna rezerwacja dostaw

Nasze zobowiązanie do dostawy i spełnienia świadczenia jest uzależnione od prawidłowej i terminowej dostawy własnej, chyba że nieprawidłowa lub opóźniona dostawa własna wynika z naszej winy. Musimy udowodnić brak winy.


§ 5 Czas dostawy

  1. W przypadku dostaw w ustalonym terminie gwarantujemy jedynie, że towar opuści naszą fabrykę (lub będzie gotowy do odbioru) najpóźniej do uzgodnionej godziny oraz że przewoźnik zostanie poinstruowany, aby przestrzegać daty dostawy żądanej przez kupującego. Zlecony przez nas przewoźnik zazwyczaj dostarcza towary do klienta w ciągu 72 godzin na terenie Niemiec i w ciągu 120 godzin na terenie UE i Szwajcarii.

  2. Stały termin dostawy według dnia i godziny ("stały termin") wymaga zawarcia odrębnej umowy za dodatkową opłatą.

  3. Terminy i terminy ulegają przedłużeniu o okres, w którym Klient nie wypełnia swoich zobowiązań wobec TOPREGAL, bez uszczerbku dla dalszych ustawowych uprawnień TOPREGAL. Obrona z tytułu niewykonania umowy pozostaje zastrzeżona.

  4. Jeżeli klient pozostaje w zwłoce z odbiorem lub w sposób zawiniony narusza inne obowiązki współpracy, jak np. podanie kompletnego i prawidłowego adresu dostawy, będziemy uprawnieni do żądania odszkodowania za poniesioną przez nas z tego tytułu szkodę, w tym wszelkie dodatkowe wydatki. Dalsze roszczenia lub prawa pozostają zastrzeżone.


§ 6 Dostawa, Przeniesienie ryzyka, Rozładunek

  1. Dla warunku dostawy EXW/ ex works zgodnie z Incoterms 2020:
    Dostawa i przeniesienie ryzyka na klienta następuje w momencie udostępnienia towaru w odpowiednim magazynie dystrybucyjnym TOPREGAL. Klient ponosi wszelkie ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru od uzgodnionej daty dostawy.

  2. Dla warunku dostawy "CPT / Carriage Paid" zgodnie z Incoterms 2020:
    Dostawa towaru i przeniesienie ryzyka na klienta następuje poprzez przekazanie towaru przewoźnikowi w odpowiednim magazynie dystrybucyjnym TOPREGAL. Od tego momentu klient ponosi wszelkie ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru.

    Klient musi odebrać dostarczony towar od przewoźnika w podanym miejscu przeznaczenia. O ile nie zawarto z klientem odrębnie wynagradzanej umowy o stałym terminie, dostawa odbywa się w normalnych godzinach pracy i z reguły samochodem ciężarowym. Mniejsze przedmioty zostaną wysłane drogą pocztową. Powiadomienie telefoniczne nastąpi tylko wtedy, gdy klient określi to podczas składania zamówienia, a następnie z reguły najpóźniej w dniu poprzedzającym dostawę przez spedytora. Klient jest zobowiązany do posiadania odpowiedniego sprzętu rozładunkowego i personelu w gotowości. W razie wątpliwości, o wymagane do tego informacje klient musi zwrócić się do nas w momencie składania zamówienia.

    Jeżeli przy rozładunku środka transportu wystąpią opóźnienia i w związku z tym zostaniemy obciążeni przez przewoźnika dodatkowymi kosztami, to te dodatkowe koszty zostaną zwrócone przez klienta.

  3. W przypadku zwłoki w odbiorze lub zwłoki dłużnika, ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi w tym momencie na klienta, niezależnie od tego, czy przejście ryzyka nastąpiło już z innych przyczyn.


§ 7 Zgłoszenie wad, uszkodzeń transportowych 

Roszczenia z tytułu wad przez klienta lub inne roszczenia klienta oparte na wadzie materialnej lub wadzie prawnej wymagają spełnienia przez klienta obowiązku zbadania towaru i zawiadomienia o wadach zgodnie z § 377 niemieckiego kodeksu handlowego (HGB). W przeciwnym razie towar uważa się za zatwierdzony. Do konkretyzacji § 377 HGB stosuje się:

  • Widoczna szkoda transportowa - w tym uszkodzenie opakowania - musi zostać zgłoszona przewoźnikowi przy odbiorze towaru; dokumenty przewozowe nie mogą być uznane bez odniesienia do istnienia szkody transportowej; TOPREGAL musi zostać poinformowany niezwłocznie, najpóźniej w następnym dniu roboczym;
  • Wady wykrywalne, tj. wady, które (stałyby się) widoczne w zwykłym toku działalności, muszą być zgłoszone przez klienta w ciągu 7 dni od dostawy.
  • Wady ukryte, tj. wady, które nie zostały (lub nie mogą zostać) wykryte podczas kontroli przeprowadzonej w zwykłym toku czynności, muszą zostać zgłoszone w ciągu 7 dni od ich wykrycia, najpóźniej w okresie gwarancji.

Po montażu/odbiorze towaru przez klienta, klient jest uprawniony do dochodzenia roszczeń, które mogą się ujawnić dopiero po montażu/odbiorze. Reklamacja musi być złożona co najmniej w formie tekstowej i zawierać oznaczenie produktu, numer zamówienia, numer seryjny, datę zakupu oraz dokładny opis i zdjęcia usterki. Do zachowania terminu wystarczy terminowe wysłanie zawiadomienia o wadzie. W przypadku sporów klient musi udowodnić otrzymanie zawiadomienia o wadzie.


§ 8 Montaż, instrukcja montażu

  1. Jeśli nie uzgodniono inaczej, towary są dostarczane do klienta w stanie niezmontowanym. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za wybór odpowiedniego miejsca (w szczególności za sprawdzenie stanu podłoża), za prawidłowy montaż i za prawidłową eksploatację dostarczonego towaru, w tym za przestrzeganie odpowiednich przepisów prawnych i przepisów bezpieczeństwa w danym miejscu oraz za przeprowadzenie prac testowych i kontrolnych. (Prace badawcze i kontrolne można zamówić oddzielnie w firmie TOPREGAL).

  2. Klient otrzyma od nas wraz z towarem odpowiednio obowiązującą instrukcję montażu z uwzględnieniem przepisów DGUV:108-007 (dawniej BGR234) dotyczących pomieszczeń i urządzeń magazynowych. Klient musi przestrzegać przepisów DGUV:108-007 (dawniej BGR234), jak również informacji zawartych w instrukcji montażu oraz na tablicach ładunkowych i informacyjnych dołączonych do towaru.

  3. Informacje zawarte w instrukcji montażu odpowiadają najnowszemu stanowi naszych badań technicznych i doświadczeń. Są to ogólne uwagi/wytyczne, które nie zwalniają klienta z jego własnego obowiązku kontroli. W mało prawdopodobnym przypadku, gdy lokalne wymagania wykraczają poza wskazówki i wymagania zawarte w instrukcji montażu, te lokalne wymagania mają pierwszeństwo i muszą być przestrzegane przez klienta w każdym przypadku.

  4. Wszelkie informacje i porady udzielane telefonicznie przez pracowników TOPREGAL dotyczące montażu i eksploatacji towarów są wiążące tylko wtedy, gdy zostaną potwierdzone na piśmie lub w formie tekstowej.

  5. TOPREGAL nie ponosi odpowiedzialności - z wyjątkiem przypadków z § 8 pkt 6 - za szkody materialne lub niematerialne powstałe w wyniku niedopełnienia przez klienta obowiązków wynikających z § 8 pkt 1 - § 8 pkt 3.

  6. Klient może zlecić prace montażowe w firmie TOPREGAL przez naszą ekipę montażową na podstawie odrębnej umowy montażowej. Wynagrodzenie za te usługi montażowe reguluje odrębna umowa montażowa, która zostanie zawarta. Anulowanie tak uzgodnionych przez klienta terminów instalacji jest bezpłatne, jeśli nastąpi do 7 dni roboczych przed datą instalacji. W przypadku późniejszego odstąpienia od umowy - które następuje bez zaistnienia przesłanek ustawowego lub umownego prawa do odstąpienia od umowy lub innego prawa do odstąpienia od umowy - zastrzegamy sobie prawo do obciążenia klienta następującymi kosztami odstąpienia od umowy:
    • 5-6 dni roboczych przed terminem: 20% ceny montażu netto
    • 3-4 dni robocze przed terminem: 50 % ceny montażu netto
    • 1-2 dni przed terminem: 80 % ceny montażu netto
    • W dniu montażu: 100 % ceny montażu netto

    z usług instalacyjnych, których dotyczy odwołanie.

  7. Klient ma prawo udowodnić nam, że w wyniku odstąpienia od umowy nie ponieśliśmy żadnej szkody lub ponieśliśmy ją w znacznie niższej wysokości. Ewentualne roszczenia odszkodowawcze z naszej strony o odszkodowanie za wyższe szkody pozostają nienaruszone. Kwota kary umownej zostanie zaliczona na poczet tego.


§ 9 Gwarancja

  1. Jeżeli klient należycie wypełnił swoje obowiązki zawiadomienia o wadach zgodnie z § 7 i jeżeli w dostarczonym towarze występuje wada materialna lub wada własności ("wada"), obowiązują ustawowe przepisy niemieckiego kodeksu cywilnego ("BGB"), o ile poniżej nie ustalono inaczej.

  2. Momentem decydującym o istnieniu wady istotnej jest moment przeniesienia ryzyka na klienta. Wady, które ujawniają się dopiero po przejściu ryzyka, uzasadniają roszczenia gwarancyjne tylko wtedy, gdy kupujący może udowodnić, że przyczyna istniała już w momencie przejścia ryzyka.

  3. Zwykłe zużycie, jak również niewłaściwe użytkowanie towaru nie stanowią wady istotnej.

  4. Wszystkie informacje dotyczące towarów dostarczanych przez TOPREGAL, w szczególności ilustracje, rysunki, dane dotyczące wagi, wymiarów i wydajności zawarte w ofertach, instrukcjach montażu itp. są przybliżonymi wartościami średnimi, opartymi na naszym doświadczeniu i stanie wiedzy technicznej. Nie stanowią one ani gwarancji jakości, ani zapewnienia o określonych właściwościach, ani zapewnienia o przydatności do określonego celu. O ile granice odchyleń nie zostały wyraźnie uzgodnione na piśmie lub w formie tekstowej przed lub przy zawarciu umowy, odchylenia zwyczajowo przyjęte w danej branży są dopuszczalne w każdym przypadku. Dotyczy to również wymiarów specjalnych i produktów wykonywanych na zamówienie.

  5. Opisanie towaru jako towaru B jest umową jakościową. Wady lub ograniczenia, które zostały wymienione w opisie przedmiotu lub są rozpoznawalne na ilustracjach lub wynikają z właściwości towaru typu B, nie stanowią wady fizycznej.

  6. Jeśli nie przestrzega się instrukcji montażu, obsługi i konserwacji firmy TOPREGAL, jeśli dokonano modyfikacji towaru lub wymieniono części, które nie są zgodne z oryginalnymi specyfikacjami, gwarancja nie ma zastosowania, chyba że klient udowodni, że wada nie jest z tego powodu.

  7. Dalsze spełnienie świadczenia nastąpi, według uznania TOPREGAL, przez usunięcie wady lub przez dostarczenie towaru wolnego od wad. Klient zapewni nam możliwość co najmniej dwóch prób kolejnych realizacji.

  8. Odrzucony towar należy zwrócić do TOPREGAL na żądanie w oryginalnym lub równoważnym opakowaniu w celu przeprowadzenia kontroli. Klient zobowiązany jest do bezpiecznego zapakowania wysyłanego towaru przed ewentualnymi uszkodzeniami transportowymi oraz do udokumentowania ewentualnych wcześniejszych uszkodzeń. Klient jest odpowiedzialny za prawidłowy zwrot towaru. Przejście ryzyka z klienta na nas następuje w momencie odbioru towaru w naszym magazynie.

  9. TOPREGAL jest uprawniony do odmowy dalszych świadczeń zgodnie z przepisami ustawowymi. Odmowa spełnienia kolejnego świadczenia może nastąpić także wtedy, gdy klient nie przesłał TOPREGAL na jego żądanie reklamowanego towaru do kontroli zgodnie z § 9 pkt 8.

  10. Klient może żądać odstąpienia od umowy lub obniżenia wynagrodzenia zgodnie z przepisami ustawowymi, jednak najwcześniej po bezskutecznym upływie wyznaczonego przez klienta rozsądnego terminu do późniejszego spełnienia świadczenia, chyba że wyznaczenie terminu do późniejszego spełnienia świadczenia jest zbędne zgodnie z przepisami ustawowymi. W przypadku odstąpienia od umowy klient odpowiada w przypadku umyślności i wszelkiego zaniedbania za pogorszenie stanu towaru wykraczające poza normalne użytkowanie lub za jego zniszczenie, jak również za korzyści uzyskane i nie uzyskane.

  11. Rektyfikacje i dostawy zastępcze realizowane przez TOPREGAL na podstawie zgłoszenia wady przez klienta powodują ponowne rozpoczęcie biegu terminu przedawnienia tylko w przypadku wyraźnego oświadczenia o uznaniu wady.

  12. Do ewentualnych roszczeń odszkodowawczych i zwrotu kosztów przez klienta stosuje się postanowienia § 10.

  13. Termin przedawnienia roszczeń z tytułu wad wynosi 1 rok od dostawy. Nie dotyczy to przypadku zamiaru oraz przypadków z § 438 ust. 1 nr 2 BGB, w których pozostaje ustawowy termin.

  14. Wynikające z § 9 pkt 9 ograniczenia uprawnień z tytułu rękojmi (z wyjątkiem ograniczenia wynikającego z § 9 pkt 6) nie dotyczą przypadków, w których TOPREGAL podstępnie zataił wadę lub przyjął gwarancję jakości rzeczy. Gwarancja wymaga wyraźnego pisemnego lub tekstowego oświadczenia TOPREGAL.


§ 10 Odpowiedzialność

Nie ponosimy odpowiedzialności w przypadkach z § 8 pkt 5.

W przeciwnym razie nasza odpowiedzialność odszkodowawcza, niezależnie od podstawy prawnej, w szczególności z tytułu niemożności, opóźnienia, wadliwej lub nieprawidłowej dostawy, naruszenia umowy i czynu niedozwolonego, o ile wina jest istotna w każdym przypadku, jest ograniczona zgodnie z postanowieniami niniejszego ustępu:

  1. TOPREGAL ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą zgodnie z przepisami ustawowymi w przypadku działania umyślnego i rażącego zaniedbania, braku gwarantowanych właściwości, przejęcia gwarancji, jak również w przypadku zamiaru oszustwa.
  2. W przypadku rażącego zaniedbania ze strony pełnomocników i pracowników niewykonawczych bez naruszenia istotnego obowiązku umownego (=obowiązku, którego spełnienie umożliwia przede wszystkim prawidłowe wykonanie umowy i na którego przestrzeganiu klient regularnie polega i może polegać) TOPREGAL ponosi odpowiedzialność, w odstępstwie od a), ograniczoną do naprawienia przewidywalnej szkody typowej dla danego rodzaju umowy.
  3. W przypadku zwykłego zaniedbania TOPREGAL odpowiada tylko za szkody powstałe w wyniku naruszenia istotnego obowiązku umownego; w tym przypadku odpowiedzialność ogranicza się do naprawienia przewidywalnej szkody typowej dla umowy;
  4. W pozostałym zakresie wyklucza się jakąkolwiek odpowiedzialność ze strony TOPREGAL.
  5. W zakresie, w jakim odpowiedzialność TOPREGAL jest wyłączona lub ograniczona co do przyczyny lub wysokości, dotyczy to również wszelkiej odpowiedzialności osobistej pracowników, przedstawicieli ustawowych i pełnomocników.
  6. Ustawowe regulacje dotyczące ciężaru dowodu pozostają bez zmian.

Powyższe postanowienia lub ograniczenia odpowiedzialności w niniejszym paragrafie nie dotyczą odpowiedzialności wynikającej z ustawy o odpowiedzialności za produkt oraz wszelkich mających zastosowanie nieobligatoryjnych zagranicznych przepisów dotyczących odpowiedzialności za produkt, a także za uszkodzenie życia, kończyny lub zdrowia.

Klient jest zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia TOPREGAL na piśmie lub w formie tekstowej o każdej szkodzie w rozumieniu powyższych postanowień dotyczących odpowiedzialności lub do zlecenia TOPREGAL zarejestrowania takiej szkody, aby TOPREGAL został poinformowany o niej jak najwcześniej i mógł jeszcze wspólnie z klientem złagodzić jej skutki.


§ 11 Siła wyższa

  1. Nawet wiążące terminy dostaw ulegają odpowiedniemu przedłużeniu w przypadkach siły wyższej, w szczególności w przypadku niedoboru materiałów lub środków transportu, sporów przemysłowych, wojny, zamieszek, epidemii lub pandemii, środków urzędowych lub ustawowych (np. ograniczeń eksportowych) oraz innych nieprzewidywalnych i poważnych zdarzeń (niezależnie od tego, czy te zdarzenia siły wyższej dotyczą nas, naszych dostawców lub podwykonawców) o czas trwania i zakres zakłócenia plus rozsądny czas realizacji. Jesteśmy zobowiązani do natychmiastowego poinformowania klienta o zdarzeniu w granicach tego, co jest rozsądne.

  2. Jeżeli przeszkoda trwa dłużej niż 2 miesiące, obie strony umowy są uprawnione do odstąpienia od umowy w zakresie części jeszcze nie spełnionej. Jeżeli zawieszenie obowiązku dostawy nie jest dla klienta uzasadnione, klient jest również uprawniony do wcześniejszego odstąpienia od dotkniętej umowy po upływie wyznaczonego przez klienta rozsądnego terminu. Wyznaczenie terminu nie jest konieczne w przypadkach przewidzianych prawem (w szczególności §§ 323 ust. 2, ust. 4 BGB, 326 ust. 5 BGB, § 376 HGB). Jeśli doszło do częściowego spełnienia świadczenia, klient może odstąpić od całej umowy tylko wtedy, gdy nie ma interesu w częściowym spełnieniu świadczenia.


§ 12 Klauzula Covid-19

  1. Strony są świadome wpływu choroby Covid 19 ("Corona"), która została zaklasyfikowana jako pandemia przez Światową Organizację Zdrowia w dniu 11 marca 2020 r. W związku z tym strony uzgadniają, że w przypadku, gdy TOPREGAL nie będzie mógł lub czasowo nie będzie mógł dostarczyć zamówionego towaru z powodu jednego lub więcej z poniższych zdarzeń związanych z Coroną, zobowiązania TOPREGAL zostaną zawieszone na czas trwania i w zakresie wpływu danego zdarzenia:
    1. działalność biznesowa w danej lokalizacji TOPREGAL lub działalność biznesowa w danej lokalizacji dostawcy TOPREGAL jest czasowo zawieszona w całości lub w części z powodu nakazu rządowego i/lub regulacyjnego lub z powodu przepisów prawa lub regulacji obowiązujących w tym czasie w danej lokalizacji; lub
    2. znaczna liczba pracowników firmy TOPREGAL w zakładzie lub pracowników dostawcy w jego zakładzie dotkniętym chorobą lub pracowników ekipy montażowej zachorowała na chorobę Corona lub przechodzi kwarantannę zgodnie z przepisami lub regulacjami obowiązującymi w zakładzie.
    TOPREGAL jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania klienta o zdarzeniu w granicach rozsądku. Jeżeli przeszkoda trwa dłużej niż 2 miesiące, obie strony umowy są uprawnione do odstąpienia od umowy w zakresie części jeszcze nie spełnionej. Jeżeli zawieszenie obowiązku dostawy nie jest dla klienta uzasadnione, klient jest również uprawniony do wcześniejszego odstąpienia od dotkniętej umowy po upływie wyznaczonego przez klienta rozsądnego terminu. Wyznaczenie terminu nie jest konieczne w przypadkach przewidzianych prawem (w szczególności §§ 323 ust. 2, ust. 4 BGB, 326 ust. 5 BGB, § 376 HGB). Jeśli doszło do częściowego spełnienia świadczenia, klient może odstąpić od całej umowy tylko wtedy, gdy nie ma interesu w częściowym spełnieniu świadczenia.

  2. W chwili obecnej możemy zaoferować metodę płatności "dostawa na konto" tylko w ograniczonym zakresie i po sprawdzeniu w indywidualnych przypadkach (np. dla urzędów, instytucji publicznych).


§ 13 Zachowanie tytułu prawnego

  1. Zachowujemy prawo własności do zakupionego przedmiotu do momentu otrzymania wszystkich płatności wynikających ze stosunków handlowych z klientem. W przypadku postępowania klienta niezgodnego z umową, w szczególności w przypadku zwłoki w płatności, będziemy uprawnieni do odebrania przedmiotu sprzedaży. Odebranie przez nas przedmiotu sprzedaży jest równoznaczne z odstąpieniem od umowy. Po odebraniu przedmiotu sprzedaży będziemy uprawnieni do jego realizacji; wpływy z realizacji zostaną zaliczone na poczet zobowiązań klienta - po potrąceniu uzasadnionych kosztów realizacji.

  2. W przypadku zajęcia lub innych interwencji osób trzecich klient musi nas niezwłocznie powiadomić na piśmie, abyśmy mogli złożyć pozew zgodnie z § 771 niemieckiego kodeksu postępowania cywilnego (ZPO). O ile osoba trzecia nie jest w stanie zwrócić nam kosztów sądowych i pozasądowych powództwa zgodnie z § 771 ZPO, klient odpowiada za poniesioną przez nas szkodę.

  3. Klient jest uprawniony do odsprzedaży przedmiotu sprzedaży w ramach zwykłej działalności gospodarczej, jednakże już teraz ceduje na nas wszystkie roszczenia w wysokości końcowej kwoty faktury (łącznie z VAT) naszej wierzytelności, które przysługują mu z tytułu odsprzedaży wobec jego klientów lub osób trzecich, niezależnie od tego, czy przedmiot sprzedaży został odsprzedany bez lub po przetworzeniu. Klient pozostaje upoważniony do ściągania tej należności również po dokonaniu cesji. Nie zmienia to naszego uprawnienia do samodzielnej windykacji należności. Zobowiązujemy się jednak do nieściągania należności, o ile klient wywiązuje się ze swoich zobowiązań płatniczych, nie zalega z płatnościami, a w szczególności nie został złożony wniosek o otwarcie postępowania układowego lub upadłościowego, ani nie zostały wstrzymane płatności. W takim przypadku możemy jednak żądać, aby klient poinformował nas o scedowanych wierzytelnościach i ich dłużnikach, podał wszystkie informacje niezbędne do ściągnięcia należności, przekazał odpowiednie dokumenty i poinformował dłużników (osoby trzecie) o cesji.

  4. Przetwarzanie lub przekształcanie przedmiotu sprzedaży przez klienta odbywa się zawsze dla nas. Jeżeli przedmiot sprzedaży zostanie przetworzony z innymi, nienależącymi do nas przedmiotami, nabędziemy współwłasność nowego przedmiotu w stosunku wartości przedmiotu sprzedaży (kwota z faktury końcowej wraz z podatkiem VAT) do pozostałych przetworzonych przedmiotów w momencie przetworzenia. We wszystkich innych aspektach do przedmiotu powstałego w wyniku przetwarzania stosuje się to samo, co do przedmiotu sprzedaży dostarczonego w ramach zastrzeżenia.

  5. Jeśli przedmiot sprzedaży zostanie nierozerwalnie zmieszany z innymi, nienależącymi do nas przedmiotami, nabywamy współwłasność nowej rzeczy w stosunku wartości przedmiotu sprzedaży (kwota z faktury końcowej wraz z podatkiem VAT) do innych zmieszanych przedmiotów w chwili zmieszania. Jeżeli mieszanie odbywa się w taki sposób, że przedmiot klienta należy uznać za przedmiot główny, uznaje się za uzgodnione, że klient przenosi na nas współwłasność proporcjonalnie. Stworzoną w ten sposób wyłączną własność lub współwłasność klient przechowuje dla nas w bezpiecznym miejscu.

  6. Zobowiązujemy się do zwolnienia na żądanie klienta przysługujących nam zabezpieczeń, o ile możliwa do zrealizowania wartość naszych zabezpieczeń przekracza zabezpieczane wierzytelności o więcej niż 10%; wybór zwalnianych zabezpieczeń należy do nas.


§ 14 Uzupełniające przepisy szczególne dotyczące zawierania umów za pośrednictwem Sklepu internetowego 

  1. Nasze oferty w sklepie internetowym stanowią niezobowiązujące zaproszenie klienta do złożenia u nas zamówienia.

    Proces zamawiania składa się z trzech kroków wejściowych. W trzecim i ostatnim kroku wprowadzania danych, klient ma możliwość sprawdzenia i w razie potrzeby skorygowania swoich danych. Klikając przycisk "Kup", klient składa nam wiążącą ofertę zakupu. Zastrzegamy sobie prawo do jego przyjęcia.

    Po złożeniu zamówienia, klient otrzymuje od nas automatycznie wygenerowany e-mail potwierdzający otrzymanie zamówienia. Niniejsze potwierdzenie odbioru nie stanowi zawarcia umowy i dlatego nie zawiera wezwania do zapłaty.

    Umowę zawiera dopiero przyjęcie przez nas oferty, co może mieć formę przesłania faktury proforma (zaliczki), przekazania towaru do działu wysyłki wraz z informacją drogą elektroniczną do klienta lub innego kontaktu listem, faksem lub e-mailem. Pisemne potwierdzenie zamówienia wysyłamy tylko na wyraźne życzenie.

  2. O ile nie uzgodniono inaczej, dla zamówień w sklepie internetowym dostępne są różne metody płatności, które mogą się różnić w zależności od dostępności. Szczegółowe informacje na temat dostępnych metod płatności można znaleźć w opcjach wyboru w sklepie internetowym podczas procesu składania zamówienia. Bardziej szczegółowe informacje na ten temat można również znaleźć na stronie metod płatności.

    Opcja dostawy na konto jest możliwa po pomyślnej weryfikacji w indywidualnych przypadkach, przy czym termin płatności wynosi maksymalnie 10 dni od otrzymania towaru.

    W przypadku przelewu bankowego towary zostaną dostarczone dopiero po pomyślnym wpłynięciu płatności na nasze konto.


§ 15 Klauzula rozdzielności, Miejsce jurysdykcji, Prawo właściwe

  1. Nieważność poszczególnych postanowień umowy (w tym niniejszych OWU) nie wpływa na ważność pozostałej części umowy.

  2. Klient może przenieść wierzytelności wobec nas na osoby trzecie tylko za naszą uprzednią zgodą.

  3. Miejscem jurysdykcji - również międzynarodowej - dla wszystkich sporów wynikających ze stosunku umownego jest Stuttgart (Niemcy).

  4. Prawo niemieckie ma zastosowanie z wyłączeniem Konwencji ONZ o umowach międzynarodowej sprzedaży towarów.


Stan na: Kwiecień 2024