+++ PROMOCJA PRZEDŁUŻONA: 15 lat rabatu jubileuszowego TOPREGAL również w maju: 15% więcej - możliwość zaoszczędzenia nawet 58%! +++

Produkty
04.05.2023

Innowacyjność w zwrotach mobilności

Firma TOPREGAL GmbH napędza teraz innowacją rewolucję mobilności w procesach ładowania e-pojazdów. Całkowicie samowystarczalny solarny carport nowej marki SoloPort nie wymaga dodatkowego podłączenia do sieci. Użytkownicy mają zatem możliwość zerwania z dostawcami energii oraz paliwami jądrowymi i kopalnymi podczas ładowania swoich samochodów osobowych, dostawczych lub e-rowerów i faktycznie polegają całkowicie na zielonej energii elektrycznej. Średniorocznie uzysk z carportu generowany przez energię słoneczną wystarcza na zasięg 24.000 km dla małego samochodu, 17.000 km dla samochodu średniej wielkości i 12.000 km dla samochodu dostawczego. Łącznie 12 modułów o mocy 420 W każdy zapewnia maksymalną moc znamionową 5,04 kWp. Konwersja i magazynowanie są obsługiwane przez hybrydowy falownik off-grid o mocy 10 kW i jednostkę magazynowania prądu stałego o napięciu 48 V w postaci 12 akumulatorów ołowiowo-żelowych o napięciu 12 V/280 Ah każdy. Ten magazyn akumulatorów, który znajduje się w szafie sterowniczej, jest sercem wiaty. Dzięki pojemności 40 kWh mieści w sobie wystarczająco dużo energii, aby bez problemu ładować pojazdy przez noc. Aby wypełnić luki czasowe zaparkowanych pojazdów wydajną prędkością ładowania, a tym samym najlepszym możliwym zaopatrzeniem w energię, wallbox pracuje z maksymalną mocą ładowania 7 kW.

Do tej pory założenie wiaty solarnej wymagało dodatkowego podłączenia do lokalnego operatora sieci oraz odpowiedniego pozwolenia na przyłącze i wallbox. Jednak z powodu niewystarczających dostaw, w przeszłości w wielu regionach zezwolenia te nie były po prostu udzielane. "Wraz z opracowaniem SoloPort solar carport wypełniamy tę lukę", wyjaśnia Jürgen Effner, dyrektor zarządzający TOPREGAL GmbH, i dodaje: "Jest to ważne z dwóch pionierskich powodów: z jednej strony dlatego, że wzrost elektromobilności spowoduje w nadchodzących latach gwałtowny wzrost zapotrzebowania na energię. A po drugie dlatego, że należało odpowiedzieć na wynikające z tego pytanie: w jaki sposób można zaspokoić ten dodatkowy popyt z czysto zielonej energii, aby dobra wizja redukcji emisji i eksploatacji zasobów naturalnych nie stała się problematycznym przesunięciem przez intensywniejsze wykorzystanie energii jądrowej i kopalnej?"

W ciągu kilku miesięcy zespół inżynierów, elektrotechników, specjalistów od energii słonecznej i ekspertów w dziedzinie rozwoju produktu zrealizował funkcjonalny system, za którym TOPREGAL, jako producent, stoi jako doświadczony ekspert z know-how i stabilnością rynkową dla innowacyjnych rozwiązań zorientowanych na zastosowanie. Widać to również w montażu wstępnym: kompletna wiata jest wstępnie wyposażona w chronioną przed warunkami atmosferycznymi szafę elektryczną w halach fabrycznych, okablowana i przygotowana do montażu. Konstrukcja wiaty solarnej z lekkiego aluminium odpowiada konstrukcji standardowej wiaty. Dzięki innowacyjnej technologii i jej samowystarczalnej produkcji energii nie ma potrzeby uzyskiwania zgody Federalnej Agencji Sieci, a użytkownicy pobierają jedynie opłatę za ekologiczny prąd. Zezwolenia urzędów budowlanych różnią się w zależności od kraju związkowego i muszą być wcześniej wyjaśnione i spełnione. Oprócz stacji ładowania pojazdów carport oferuje również inne funkcjonalne gadżety: Dwa gniazda Schuko zapewniają energię dla dodatkowych urządzeń końcowych zasilanych bateriami, a lampa LED z czujnikiem ruchu zapewnia optymalne oświetlenie także w ciemności.

Dane dotyczące wydajności: 

  • Moc PV 5,0 kW (12 modułów à 420 Wp)
  • Akumulator prądu stałego 48 V i pojemność 40 kWh (12 akumulatorów ołowiowo-żelowych po 12 V/280 Ah)
  • Wallbox (maks. zdolność ładowania 7,0 kW)
  • Hybrydowy inwerter off-grid (10 kW)
  • 2x gniazda 230 V

Kliknij tutaj, aby przejść bezpośrednio do produktu